Påverkansarbete i praktiken
Hur påverkar du viktiga intressenter
och gör din röst hörd?
Att bedriva effektivt påverkansarbete i Sverige kräver god förståelse för politik, samhälle och media. Utbildningen syftar till att hjälpa dig navigera i samspelet mellan din verksamhet, den svenska förvaltningen och medielogik. Allt för att du ska kunna närma dig beslutsfattare och allmänheten på bästa sätt.
Utbildningens innehåll
- Dagens opinionsbildningslandskap
- Centrala politiska aktörer och forum
- Beslutsvägar på nationell, regional respektive lokal nivå – Public affairs vs Market access
- Lagstiftningskedjan
- Intressenter
- Skillnaden mellan information, opinionsbildning och lobbning
- Påverkansarenan och trender
- Sociala medier
Mål för utbildningen
- Öka förståelsen för det politiserade samhällets funktion och organisation
- Öka kunskapen om hur ovan påverkar den egna organisation
- Få fler verktyg i påverkanslådan
Under utbildningen varvas teori och praktiska exempel med diskussioner och övningar.
Föreläsare
- Anders Borg
- Hampus Brynolf
- Andreas Ericson
- Jessica Forss Katz
KONTAKTPERSON
Anders Borg
Rådgivare
070 547 31 34
anders.borg@springtimeintellecta.se
Kontakta oss
Besök och leveranser:
Birger Jarlsgatan 57 B, 4tr
113 56 Stockholm
Postadress:
Springtime–Intellecta AB
Box 19063
104 32 Stockholm
Telefon & mail:
010-212 20 00
info@springtimeintellecta.se
Vi är del av något större
Tillsammans med våra systerbyråer bildar vi Sveriges största kommunikationsgrupp – H&H Group.