BJ57B - STOCKHOLM
HJÄRTA HJÄRNA MUSKLER

Påverkansarbete i praktiken

Hur påverkar du viktiga intressenter
och gör din röst hörd?

Att bedriva effektivt påverkansarbete i Sverige kräver god förståelse för politik, samhälle och media. Utbildningen syftar till att hjälpa dig navigera i samspelet mellan din verksamhet, den svenska förvaltningen och medielogik. Allt för att du ska kunna närma dig beslutsfattare och allmänheten på bästa sätt.

Utbildningens innehåll

  • Dagens opinionsbildningslandskap
  • Centrala politiska aktörer och forum
  • Beslutsvägar på nationell, regional respektive lokal nivå – Public affairs vs Market access
  • Lagstiftningskedjan
  • Intressenter
  • Skillnaden mellan information, opinionsbildning och lobbning
  • Påverkansarenan och trender 
  • Sociala medier

Mål för utbildningen

  • Öka förståelsen för det politiserade samhällets funktion och organisation
  • Öka kunskapen om hur ovan påverkar den egna organisation
  • Få fler verktyg i påverkanslådan

Under utbildningen varvas teori och praktiska exempel med diskussioner och övningar.

Föreläsare

  • Anders Borg
  • Hampus Brynolf
  • Andreas Ericson
  • Jessica Forss Katz

KONTAKTPERSON

Anders Borg
Rådgivare
070 547 31 34
anders.borg@springtimeintellecta.se

Kontakta oss

Besök och leveranser:
Birger Jarlsgatan 57 B, 4tr
113 56 Stockholm

Postadress:
Springtime–Intellecta AB
Box 19063
104 32 Stockholm

Telefon & mail:
010-212 20 00
info@springtimeintellecta.se

Vi är del av något större

Tillsammans med våra systerbyråer bildar vi Sveriges största kommunikationsgrupp – H&H Group.

Jobba hos oss