Nyhetsverkstad, redaktionell workshop och storytelling
Hur ökar och behåller du uppmärksamheten?
Att öka och behålla uppmärksamheten kring sina frågor är på många sätt svårt. Utbildningen syftar till att hitta nya sätt för din verksamhet att kommunicera med storytelling och andra redaktionella metoder.
Utbildningens innehåll
- Workshop och övningar för att identifiera nyheter och goda berättelser i den egna verksamheten
- Workshop för att lära ut och jobba redaktionellt för att sprida nyheter och berättelser i egna kanaler
Mål för utbildningen
- Öka förståelsen för vad som uppfattas som nyheter – och vad som inte gör det
- Öka kunskapen om hur man berättar de goda historierna från den egna verksamheten i rätt kanaler
Föreläsare
- Anders Borg
- Anna Strömberg
- Catarina Wigén
- David Grossman
KONTAKTPERSON
Anna Strömberg
Rådgivare
070 299 24 12
anna.stromberg@springtimeintellecta.se
Kontakta oss
Besök och leveranser:
Gävlegatan 12 A
113 30 Stockholm
Postadress:
Springtime–Intellecta AB
Box 3666
103 59 Stockholm
Telefon & mail:
010-212 20 00
info@springtimeintellecta.se
Vi är del av något större
Tillsammans med våra systerbyråer bildar vi Sveriges största kommunikationsgrupp – H&H Group.