Employer branding
Hur gör du medarbetarna till
verksamhetens ambassadörer?
Arbetsgivarvarumärket är antagligen det viktigaste du har för att lyckas i din verksamhet. Under utbildningen går vi igenom hur du på ett effektivt sätt kan stärka din verksamhets varumärke med utgångspunkt i de behov och förutsättningar som redan finns.
Utbildningens innehåll
- Kompetensförsörjningsprocessen – den roll som arbetsgivarerbjudandet ska ha
- Identifiering av verksamhetskritiska kompetenser och målgruppens drivkrafter
- Grunderna för ett tydligt, sant, unikt och attraktivt arbetsgivarerbjudande – upplevda styrkor och särskiljande fördelar
- Kreativ utforskning av koncept och budskap – hur vi synliggör vårt erbjudande
- Tips på aktivering – praktiska exempel på olika kanaler och format
Under utbildningen varvas teori och praktiska exempel med diskussioner och övningar.
Mål för utbildningen
- Få bättre insikt i möjligheter och utmaningar i att utveckla ett attraktivt arbetsgivarerbjudande
- Få verktyg för att anpassa förutsättningarna för det egna arbetsgivarvarumärket
Föreläsare
- Magnus Thorén
- Ylva Ytterborn
KONTAKTPERSON
Ylva Ytterborn
Projektledare/Strateg
070 422 05 65
ylva.ytterborn@springtimeintellecta.se
Kontakta oss
Besök och leveranser:
Gävlegatan 12 A
113 30 Stockholm
Postadress:
Springtime–Intellecta AB
Box 3666
103 59 Stockholm
Telefon & mail:
010-212 20 00
info@springtimeintellecta.se
Vi är del av något större
Tillsammans med våra systerbyråer bildar vi Sveriges största kommunikationsgrupp – H&H Group.