BJ57B - STOCKHOLM
HJÄRTA HJÄRNA MUSKLER

Employer branding

Hur gör du medarbetarna till
verksamhetens ambassadörer?

Arbetsgivarvarumärket är antagligen det viktigaste du har för att lyckas i din verksamhet. Under utbildningen går vi igenom hur du på ett effektivt sätt kan stärka din verksamhets varumärke med utgångspunkt i de behov och förutsättningar som redan finns.

Utbildningens innehåll

  • Kompetensförsörjningsprocessen – den roll som arbetsgivarerbjudandet ska ha  
  • Identifiering av verksamhetskritiska kompetenser och målgruppens drivkrafter 
  • Grunderna för ett tydligt, sant, unikt och attraktivt arbetsgivarerbjudande – upplevda styrkor och särskiljande fördelar
  • Kreativ utforskning av koncept och budskap – hur vi synliggör vårt erbjudande
  • Tips på aktivering – praktiska exempel på olika kanaler och format

Under utbildningen varvas teori och praktiska exempel med diskussioner och övningar.

Mål för utbildningen

  • Få bättre insikt i möjligheter och utmaningar i att utveckla ett attraktivt arbetsgivarerbjudande
  • Få verktyg för att anpassa förutsättningarna för det egna arbetsgivarvarumärket 

Föreläsare

  • Magnus Thorén
  • Ylva Ytterborn

KONTAKTPERSON

Ylva Ytterborn
Projektledare/Strateg
070 422 05 65
ylva.ytterborn@springtimeintellecta.se

Kontakta oss

Besök och leveranser:
Birger Jarlsgatan 57 B, 4tr
113 56 Stockholm

Postadress:
Springtime–Intellecta AB
Box 19063
104 32 Stockholm

Telefon & mail:
010-212 20 00
info@springtimeintellecta.se

Vi är del av något större

Tillsammans med våra systerbyråer bildar vi Sveriges största kommunikationsgrupp – H&H Group.

Jobba hos oss