Bäst på design och hållbarhet
Att transparent spegla hur Nobia arbetar för att vara branschledande inom både design och hållbarhet är utgångspunkten i Nobias integrerade redovisning.

Uppdraget
Uppdraget omfattar strategisk rådgivning, konceptutveckling, grafisk formgivning, projektledning och visst skribentarbete.
"Rapporten skildrar hur medvetna val kan göra köket lika aktuellt idag som det är hållbart för nästa generation."






Genomförande
Som Europas ledande köksspecialist påverkar Nobia miljontals människors vardag. Med 17 lokala, starka varumärken på sju marknader och en verksamhet som omfattar hela värdekedjan från design till installation finns möjligheter till ett långsiktigt hållbart värdeskapande.
Företagets dubbla ambition – ”Designing kitchens for life” innebär att visa vägen inom både design och hållbarhet i branschen. Fokus är att minska klimatpåverkan i linje med Parisavtalet, bidra till mer cirkulära materialflöden samt genom köksprodukter inspirera till ett mer hållbart liv. En viktig milstolpe var att Nobia 2020, som första europeiska köksspecialist, fick sina vetenskapsbaserade klimatmål godkända av Science Based Targets-initiativet.
Att tydligt integrera hållbarhet i relevanta avsnitt som exempelvis strategi och risk ser vi som avgörande för att läsaren ska ges en transparent beskrivning av hur både finansiella och hållbarhetsrelaterade mål ska nås. En fördjupande hållbarhetsdel bidrar till förståelsen för hur medvetna val kan göra köket lika aktuellt idag som det är hållbart för nästa generation.
Ett viktigt mål redan från start när vi inledde samarbetet med Nobia 2018 var att formen skulle genomsyras av Nobias varumärke. Nobias egna karaktäristiska och profilerande uttryck, där ny grafisk profil stärkt det visuella intrycket, har möjliggjort att även bolagets rapportering i ännu högre grad visuellt gestaltar att Nobia är branschledande inom design och hållbarhet.
Samspelet mellan innehåll och form är avgörande för läsupplevelsen. Genom ett dedikerat team hos kunden som arbetat integrerat och engagerar sig i såväl koncept och form som innehållsmässiga detaljer har vi tillsammans ökat redovisningens tillgänglighet, attraktivitet och trovärdighet.
Kontaktperson
Kundansvarig rådgivare, skribent IR & hållbarhet
070 912 82 71
monica.edblad@springtimeintellecta.se
Kontakta oss
Besök och leveranser:
Sveavägen 20, 9tr
111 57 Stockholm
Postadress:
Springtime–Intellecta AB
Box 3666
103 59 Stockholm
Telefon & mail:
010-212 20 00
info@springtimeintellecta.se
Vi är del av något större
Tillsammans med våra systerbyråer bildar vi Sveriges största kommunikationsgrupp – H&H Group.