H&H GROUP – STOCKHOLM
HJÄRTA HJÄRNA MUSKLER

Att mäta kommunikationseffekter

Hur mäter du effekterna av kommunikationsinsatser?

Att det är viktigt att mäta effekterna av genomförda kommunikationsinsatser kan inte nog understrykas. Samtidigt kan det vara svårt att veta hur man faktiskt ska gå tillväga. Under utbildningen går vi igenom varför det är viktigt med mätningar av kommunikationens effekter och på vilket sätt man kan sätta mätbara mål. 

Utbildningens innehåll

  • Att påvisa värde och dra lärdomar
  • Att sätta mätbara mål – relevanta indikatorer för olika typer av önskvärda effekter
  • Hur man mäter effekterna – tips på befintliga verktyg
  • Hur gör andra – praktiska exempel

Under utbildningen varvas teori och praktiska exempel med diskussioner och övningar.

Mål för utbildningen

  • Få bättre insikter när det gäller betydelsen av mål och mätning
  • Öka kunskapen om hur man målsätter aktiviteter 
  • Öka kunskapen om hur man mäter effekter av aktiviteterna 

Föreläsare

  • Hampus Brynolf

KONTAKTPERSON

Hampus Brynolf
Vice VD/Rådgivare
070 873 33 34
hampus.brynolf@springtimeintellecta.se

Kontakta oss

Besök och leveranser:
Gävlegatan 12 A
113 30 Stockholm

Postadress:
Springtime–Intellecta AB
Box 3666
103 59 Stockholm

Telefon & mail:
010-212 20 00
info@springtimeintellecta.se

Vi är del av något större

Tillsammans med våra systerbyråer bildar vi Sveriges största kommunikationsgrupp – H&H Group.

Jobba hos oss