Springtime-Intellecta och Notified utser Årets digitala kommunikatör i Almedalen för femte året i rad.

Priset tilldelas den person eller organisation som med hjälp av digitala kanaler varit mest tongivande och lyckats nå genom bruset under politikerveckan. Vinnaren presenteras den 4 juli kl 14 och utses av en jury.

Vinnaren behöver dels ha fått ett stort genomslag, men juryn ser även till kvalitet. Kriterierna för att vinna är att genomslaget ska ske under Almedalsveckan, i Almedalens anda och med hjälp av digitala kanaler.

– Det offentliga samtalet pågår sedan länge huvudsakligen i digitala kanaler. Den som bäst behärskar att kommunicera på nätet har ett rejält försprång i opinionsbildningen och kommer i förlängningen att få störst genomslag för sina idéer. För att visa goda exempel på hur bra digital kommunikation ser ut delar vi för femte gången ut priset till årets digitala kommunikatör, säger Hampus Brynolf, vice vd, Springtime-Intellecta.

Priset delas ut av kommunikationsbyrån Springtime-Intellecta och mediebevakningsföretaget Notified. Bland tidigare års vinnare finns bland annat RFSL, Petter Stordalen, Gunther Mårder och Annie Lööf. Årets vinnare presenteras den 4 juli klockan 14.

Juryn består av:

  • Hampus Brynolf, vice vd, Springtime-Intellecta
  • Alexandra Bengtsson, Customer Success Manager, Notified
  • Andreas Ekström, journalist på Sydsvenskan, föreläsare och författare
  • Ida Östensson, grundare av Make Equal och FATTA!
  • Jessica Schedvin, chefredaktör för Makthavare
  • Johannes Klenell, kulturredaktör på tidningen Arbetet
  • Lydia Wålsten, ledarskribent på Svenska Dagbladet

För mer information, kontakta:
Hampus Brynolf, vice vd, Springtime-Intellecta
Hampus.brynolf@intellecta.se
+46 70-873 33 34

Alexandra Bengtsson, Cusomer Success Manager, Notified
Alexandra.bengtsson@notified.com
+46 76-318 50 05